Tuesday, April 28, 2015

Pengenalan kepada GLA Complex Shaklee

Entry kali ini nak cerita tentang GLA Shaklee. Let's introduce GLA Complex Shaklee!
Mesti ramai yang nak tahu kan.

Apa itu GLA?


Selalunya kita dengar mengenai EPO (Evening Primerose Oil), yang sudah sinonim dengan wanita. Jarang-jarang dengar GLA kan! EPO sangat baik untuk hormon dan juga kulit. Namun Shaklee tidak mengeluarkan EPO, sebaliknya mengeluarkan sesuatu yang lebih baik berbanding EPO iaitu GLA (Gamma-Linolenic Acid) Complex.

Sejarahnya GLA bermula pada kurun ke - 20, di mana ahli sains Jerman mengetahui bahawa minyak daripada biji evening primerose boleh diekstrak. Hasil analisis itu mendapati bahawa minyaknya kaya dengan asid lemak perlu (EFAs), iaitu linoleik (LA) dan asid gamma-linolenik (GLA). Kandungan EPO yang kaya dengan GLA ini semakin mendapat perhatian. Kajian tidak berhenti di situ saja, malah kini dikenali dan digunakan di seluruh dunia. Keajaiban dan kemujaraban kandungan minyak evening primerose ini mendapat pengiktirafan banyak pihak untuk menyokong kegunaannya ke atas beberapa masalah kesihatan. EFA adalah kumpulan lemak politaktepu yang penting untuk fungsi tubuh. Ia diperlukan untuk menukarkan lenoleic acid kepada GLA.

Kebanyakan GLA yang tersedia di pasaran dihasilkan dari evening primerose oil (EPO), manakala GLA Shaklee diekstrak dari borage seed yang mengandungi lebih dari 2 kali ganda GLA dalam EPO. Borage juga adalah 3 kali lebih dari segi bioavailabiliti dan 3 kali lebih berkesan dari EPO. Shaklee mengekstrak GLA dari borage yang ditanam secara organik di kawasan Saskatchewan.

Setiap kapsul mengandungi lebih 300mg GLA yang mana ianya adalah sumber terbaik Omega-6. Ianya digabungkan dengan minyak bunga matahari dan vitamin E untuk meningkatkat keberkesanan dan kestabilannya. Bioavailabilitinya dibuktikan secara klinikal dimana ia mampu menyerap dan mengadun ke dalam sel dan tisu.

Siapa yang memerlukan?

Wanita yang menghadapi PMS
Mereka yang menghadapi kencing manis
Mereka yang mengidap darah tinggi.
Mereka yang bimbang dengan berat badan yang berlebihan
Pengidap arthritis rheumatoid dan eczema
Haid yang tidak teratur
Mereka yang ingin mencantikkan kulit.

Walaupun GLA sinonim dengan wanita, sebenarnya ianya sama penting seperti asid amino yang tidak dapat dihasilkan oleh badan, ianya hanya boleh diperolehi dari makanan. Ianya sangat penting untuk kanak-kanak, remaja, dewasa dan juga selepas menopaus dan andropause (menopaus lelaki).



Hubungi saya,
Pengedar Sah Shaklee Anda:
iR Riana
SID: 919816
hazryana@gmail.com
FB:HARZ Care & Beauty

012-6619410 (Call/SMS/Whatsapp)

ATAU boleh terus membeli dengan Klik terus link di bawah:
(Un-tick pada vitamin lain selain GLA)








*Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mengubati atau mencegah sebarang penyakit.
This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any diseases.

No comments:

Post a Comment