Monday, November 4, 2013

Vita-E Complex: Vitamin untuk kulit yang sihat.

Vita-E Complex terdiri daripada Vitamin E d-alpha tocopherol concentrate dan d-alpha tocopheryl acetate selain lengkap dengan Selenium. Vitamin E sahaja tidak sempurna tanpa Selenium. Pengambilan Vitamin E perlulah lengkap dengan Selenium untuk mendapat kesan pengambilan yang optimum manakala tanpa Selenium ia bertindak sebagai toksik dalam jangka masa panjang kerana ia tidak dapat melaksanakan fungsinya dengan baik.
Vitamin E bersumber semulajadi, boleh dilihat pada label botol vitamin anda sama ada ia 'd' atau 'l'. Bagi yang bertulis 'd', ini bermakna ia adalah sumber asli, manakala 'l' adalah sumber tiruan atau sumber kimia. 

Mengapa perlu memilih sumber asli? Supaya lebih mudah diserap oleh badan berbanding sumber tiruan atau sumber kimia kerana jika tidak dapat diserap oleh badan, ia akan menyebabkan toksik kemudian hari dan penyebab kepada sel abnormal dalam badan.

Vitamin E ialah salah satu antioksidan yang penting dalam pencegahan kanser dan penyakit kardiovaskular. Ia memperbaiki peredaran darah, yang mana perlu untuk memperbaiki tisu dan sangat berguna dalam rawatan "PMS" dan penyakit fibrocystic buah dada. Ia memelihara pembekuan darah yang normal dan penyembuhan, mengurangkan parut yang diakibatkan oleh sesetengah kecederaan, mengurangkan tekanan darah, membantu dalam pencegahan penyakit katarak, meningkatkan prestasi atlit, mengendurkan otot kaki dari kekejangan.
Vitamin E boleh meningkatkan pengeluaran air mani pada lelaki. Ia juga mengekalkan kesihatan saraf dan otot dan di masa yang sama menguatkan dinding kapilari. Vitamin E turut menggalakkan kulit dan rambut menjadi sihat, membantu anemia dan 'retrolental fibroplasia', sejenis gejala mata yang boleh menjangkiti bayi pramatang.

Kebaikan Kesihatan Grape Seed Extract.
  • Menyingkirkan radikal bebas
  • Mengurangkan radang (inflammatory)
  • Membantu kesihatan otak, kulit dan mata.
  • Membantu pengedaran mikro dan kardiovaskular.
  • Mencegah masalah kelenjar prostat.
  • Melambatkan proses penuaan
  • Mengurangkan kedutan dan meningkatkan keanjalan kulit
  • Mencegah kesan negatif yang disebabkan oleh Sinar UV
  • Membantu fungsi sistem saraf otak
  • Meningkatkan daya pertahanan

Antara testimoni dari pelanggan Vita-E Shaklee:




Nak sihat dan cantik secara semulajadi? Jom! Hubungi saya untuk konsultasi percuma.



Hubungi saya,
Pengedar Sah Shaklee Anda:
Norhazriana
SID: 919816
hazryana@gmail.com
FB:HARZ Care & Beauty


019-2469820 (Call/SMS/Wechat)


*Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mengubati atau mencegah sebarang penyakit.
This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any diseases.




No comments:

Post a Comment